Dacă eşti antreprenor şi vinzi fie produse, fie servicii, desigur că ai şi o oarecare prezenţă pe platformele de socializare, unde-ţi promovezi oferta şi te conectezi cu actuali şi viitori clienţi. Însă gălăgia de pe social media este infernală. Postările tale, fie ele gratuite sau plătite, concurează cu alte postări pentru atenţia aceluiaşi public, pe aceleaşi platforme pe care le foloseşti şi tu.

De aceea e important să ai în vedere câteva lucruri înainte de a decide pe ce platforme de socializare vrei să te promovezi:

1. Toată lumea e pe Facebook, acolo mă promovez şi eu!

Afirmaţia de mai sus poate părea o concluzie logică, însă nu este. Într-adevăr, Facebook este platforma cu cel mai mare număr de useri. De asemenea, este platforma cu cele mai bune informaţii legate de userii ei, informaţii sau date demografice care pot fi folosite în mod avantajos atunci când ne promovăm prin reclame plătite.

Şi totuşi, Facebook are şi unele dezavantaje. Rezultatele organice de pe Facebook au scăzut odată cu creşterea popularităţii reclamelor plătite. Asta înseamnă că necesitatea de a plăti pentru a ajunge la o audienţă la care puteam ajunge înainte gratuit, este tot mai acută. Mai mult, reclamele tale concurează cu şi se adresează aceleiaşi audienţe căreia se adresează companii care au buzunare mai adânci decât tine.

2. Ai întotdeauna obiective clare pentru fiecare platformă pe care alegi să o foloseşti

Ştiu, până la urmă obiectivul final este să vinzi, fie şi o idee, pentru că orice afacere are că scop final profitul. Da, vrei să îţi creşti audienţă şi vrei să aduci lume pe website-ul tău.

De asemenea poţi să foloseşti o platforma pentu a comunica cât mai bine cu clienţii tăi, pentru a te conecta cu clienţii tăi şi pentru a-ţi creşte reţeaua. Comunicând direct şi transparent cu clienţii tăi, îţi creşti reputaţia şi credibilitatea ca afacere, iar încrederea în serviciile sau produsele tale creşte si ea. Toate aceste lucruri duc, în final, la vânzare.

3. Fii acolo unde-ţi face plăcere să fii

Să creşti o audienţă pe o platformă de socializare, indiferent care ar fi aceasta, este o sarcina care durează. Efortul tău trebuie să fie consecvent ar conţinutul pe care-l publici trebuie să atragă un public care apoi să şi interacţioneze în vreun fel cu postarea ta, fie că o transmite mai departe sau lasă un comentariu.

Fie că eşti entuziasmat şi-ţi face plăcere să foloseşti platforma respectivă, sau dimpotriva, dacă-ţi displace şi percepi această sarcina că pe o corvoadă, acest lucru se va resimţi în felul cum te promovezi. De ceea, e important să alegi o platforma pe care-ţi face plăcere să o foloseşti. Dacă-ţi place să faci poze, şi mai ales dacă vinzi produse, foloste Instagram, dacă-ţi place să vorbeşti direct cu publicul tău, axează-te să-ţi creşti audienţă pe YouTube, dacă-ţi plac mesajele succinte şi la obiect, foloseşte Twitter. Indiferent de ce ai alege, clienţi vei avea pe toate platformele.

4. Focusează-ţi eforturile spre ceea ce dă rezultate pentru tine

Sfaturile generice nu sunt cele mai bune, de obicei servesc ca şi “ghid” mai mult decât o reţetă. Cheia stă în a testa continuu diferite strategii şi modalităţi de promovare, pentru a vedea ce funcţionează cel mai bine pentru tine, pentru afacerea ta şi pentru clienţii tăi. Când ştii ce funcţionează cel mai bine, când rezultatele tale sunt susţinute de cifre şi rezultate care te bucură, atunci vei fi descoperit cum să te promovezi online cu succes şi ce strategii sunt demne de refolosit.

5. Gândeşte-te la delegare şi scalare

Când afacerea ta este la început, cel mai probabil joci roluri multiple în fiecare zi. Însă la un moment dat s-ar putea să vrei să delegi unele dintre sarcini, probabil şi cele de prezenţa pe social media. Ştiind unde vrei să-ţi duci afacerea, cât de implicat îţi doreşti să fii mai târziu şi cât de mult vrei să-ţi creşti audienţa, decide şi ce fel de platforme de socializae doreşti să foloseşti.

E uşor să delegi postările pe o pagină de Facebook, postările pe Twitter sau pe Instagram unei persoane din echipa ta. Însă dacă te promovezi cu podcast-uri, pe YouTube sau pe Snapchat, conţinutul publicat te are pe tine în prim plan. Pe de altă parte, aceste platforme te ajută să te apropii mai mult de audienţa ta.

Sunt curioasă, pe ce patforme de socializare te promovezi şi care din sfaturile de mai sus te îndeamnă la unele schimbări în felul în care te promovezi în momentul de faţă? Lasă un comentariu mai jos.

Facebook Comments

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Mai multe informații

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close