“Simplist spus, Legea Atracţiei zice că vei atrage în viaţă ta lucrurile asupra cărora te focusezi. Ceea ce va veni spre ţine este acelaşi lucru spre care-ţi îndrepţi atenţia şi energia. Aşadar, dacă-ţi îndrepţi atenţia spre ceea ce e bun şi pozitiv din viaţa ta, vei atrage automat şi mai multe lucruri bune şi pozitive”. – Jack Canfield

Sună bine? Ţi se pare uşor de implementat? Asta este ideea pe care o promovează filmul “Secretul”, de care sunt sigură că cel puţin ai auzit, dacă nu chiar l-ai şi văzut.

Sună ca una dintre acele afirmaţii, fraze frumoase, pe care ar trebui să le repeţi religios timp de câteva luni, şi care, poate, după un timp îndelungat în care te-ai ţinut de această practică, poate îţi va schimba o convingere limitativă. Este o practică pe care o adoptă oamenii care vor să se auto-convingă că sunt mai buni, mai puţin mediocri, mai atractivi etc, şi care au nevoie de astfel de afirmaţii ca să creadă aceste lucruri.

Desigur, orice individ poate scăpa de convingerile sale limitative în maximum 10 minute, folosind Time Line Therapy®. Oare de ce ar alege cineva să rostească repetitiv tot felul de afirmaţii în loc să facă Time Line Therapy®?!?!?

Însă hai să ne întoarcem la Legea Atracţiei. Potrivit Modelului NLP de comunicare, acestă afirmaţie nu poate fi decât adevărată. Şi totuşi, elementul esenţial care lipseşte este acţiunea. Nicăieri în Legea Atracţiei nu este menţionat acel pas necesar pentru a obţine ceea ce vrem, şi anume de a acţiona, de a face ceva, orice, spre atingerea obiectivului nostru. De fapt, felul în care este enunţată Legea Atracţiei duce doar la pasivitate.

Aici constă diferenţa dintre filmul “Secretul” şi cartea cu acelaşi nume. Mai jos sunt cele 2 concepte pe care filmul le uită, în timp ce cartea le acordă atenţia pe care o merită:
  1. Fă ceva pentru a scăp de convingerile limitative care te împiedică să-ţi atingi obiectivele
  2. Acţioneză pentru a-ţi atinge obiectivele

Ca şi concept, Legea Atracţiei este corectă. Oamenii care-şi îndreaptă atenţia spre ceea ce vor, au şanse infinit mai mari să-şi atingă obiectivul decât cei care se concentrează pe ceea ce nu vor. Această idee stă la baza Modelului NLP de Comunicare şi training-urile şi seminariile noastre încep cu acesta. Şi totuşi, oamenii care obţin rezultatele pe care şi le-au dorit fac ceva în plus, pe lângă faptul că se focusează pe ceea ce vor: acţionează. Aceşti oameni investesc timp şi energie şi lucrează spre a-şi atinge obiectivele.

În acelaşi timp, neînţelegerea conceptului din NLP legat de felul în care informaţia ajunge la noi şi este ştearsă, distorsionată sau generalizată înainte de a putea fi analizată conştient, poate duce la o presupunere eronată potrivit căreia oamenii din ţările sărace, care suferă de malnutriţie şi boli, îşi îndreaptă atenţia mai mult spre ceea ce nu vor decât spre ceea ce vor, şi deci asta este ceea ce atrag. Bazându-ne pe aceeaşi interpretare simplistă a Legii Atracţiei, am putea spune că o zona geografică afectată de o calamitate trebuie să fie locuită de mulţi oameni care au gânduri negative.

Şi astfel ajungem într-o zona mai gri, unde unele lucruri se întâmplă independent în timp ce alte lucruri sunt atrase de către noi înşine. Nu considerăm posibilitatea ca ambele să se întâmple în acelaşi timp pentru că suntem prea îndoctrinaţi să credem că lucrurile sunt ori albe, ori negre, şi rareori observăm nuanţele de gri dintre primele două instanţe. Gândirea paradoxală, unde posibilităţi diferite şi simultane coexistă, este inadmisibilă. Încă de la grădiniţă şi până la încheierea educaţiei noastre formale şi nu numai, suntem îndoctrinaţi cu un model în care ori ne încadrăm în căsuţa x, ori în căsuţa y, ca şi când nu ar există nicio altă posibilitate între cele două. Acesta este consensul pe care trebuie să îl acceptăm.

Ideea că avem posibilitatea şi puterea să ne schimbăm convingerile şi valorile, şi să le eliminăm pe cele care nu ne ajută (ca de exemplu o realitate), este mai greu de acceptat pentru unii.

În schimb, dacă convingerile tale sunt pozitive, acestea vor creea forţa necesară care te va conduce spre atingerea obiectivelor. Convingerile tale sunt cele care creează Legea Atracţiei şi nu invers!

Dacă tehnicile din Time Line Therapy® îţi pot schimba gândurile negative în gânduri pozitive, şi pot să elimine Emoţiile Negative din trecut, şi dacă prin acest proces vei capătă mai multă claritate asupra convingerilor tale şi asupra ceea ce vrei, şi faci din acest lucru adevărul sau convingerea ta, iar apoi aduci aceste lucruri în noua ta realitate, atunci Legea Atracţiei îşi pierde din magie şi devine ceea ce este de fapt – un concept filozofic care explică întâmplările din viaţă noastră, bune şi rele.

Oamenii care sunt siguri de obiectivele lor, de convingerile pe care le au, legate de abilităţile şi capacitatea lor de a atinge aceste obiective, sunt cu mult mai determinaţi să acţioneze şi să lupte pentru a-şi atinge obiectivele. Aceşti oameni nu aşteaptă să li se întâmple lucruri. Însă cei care nu vor sau nu aleg să lucreze spre atingerea obiectivelor, vor înlocui propria pasivitate cu Legea Atracţiei şi nu vor face nimic pentru a obţine rezultatele pe care şi le doresc. Iar apoi vor spune că Legea Atracţiei este o prostie.

Legea Atracţiei este doar un pas spre ceea ce dorim, şi dacă acţionăm spre a ne atinge obiectivele, această lege poate deveni irelevantă. Iar dacă rămâne relevanţă, reprezintă doar platforma de pe care pornim pentru a ne atinge obiectivele.

După Adriana James, Why the Law of Attraction Does Not Work

Facebook Comments

One thought on “Tot ce trebuie să ştii despre Legea Atracţiei şi ingredientele care-ţi lipsesc pentru a atinge orice obiectiv

  • nela rusu

    Adevarat-sa ne invingem convingerile limitative si sa actionam in atingerea obiectivelor pentru a obtine rezultatele pe care le dorim.

    Reply

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Mai multe informații

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close